Sørg for større velvære og professionalisme i din virksomhed

Noget af det vigtigste i moderne virksomheder er, at ens medarbejdere er glade, tilfredse og motiverede, og at ens kunder opfatter en som professionel og en god samarbejdspartner både i den daglige dialog og til møder. Det kan være lidt svært at finde ud af, hvordan man sikrer disse parametre, men her får du tips, du kan tage i brug med det samme.

Er I skarpe nok i jeres kommunikation?

I kommunikationen internt i virksomheden og i kommunikationen med kunder og partnere er det vigtige at formulere sig skarpt og uden for meget fyldetekst og ligegyldig information. Det er faktisk en god øvelse at træne sig i at have så meget skarp og fyldestgørende information som muligt i en mail.

På den måde kan man undgå at skulle skrive frem og tilbage flere gange for at finde frem til et mødetidspunkt, hvis man selv starter med at foreslå et tidspunkt og en dato, som respondenten kan svare på, i stedet for at lægge det op til dem i starten.

Afhængig af branche og type virksomhed er det også vigtigt hele tiden at have en dialog med sine kunder og samarbejdspartnere. Hvis der sker noget ny, nogle uventede ting eller blot hvis der er gået lidt tid siden sidste samtale, er det en god ide at tage initiativet til at skrive og give en opdatering og status.

Det virker både proaktivt og professionelt, og noget som vil styrke din virksomhed på kort og lang sigt.

Tilbyd dét ekstra til dine medarbejdere

For at øge arbejdsglæden og velværet hos dine medarbejdere kan du gøre som mange andre virksomheder og lave en massageordning. Det er noget, som virkelig kan gøre en forskel for medarbejderne og være noget, de ser frem mod med glæde.

Især hvis dine medarbejdere sidder meget på en kontorstol foran en skærm, kan man blive spændt og få arbejdsskader, og det kan være godt givet ud med afspænding og massage.

Det betyder ikke være hver dage, men blot et par gange om måneden, og dine medarbejdere vil takke dig.

Udstrål god kvalitet i alt

Når kunder og samarbejdspartnere kommer på besøg, og I holder møde, er det normalt at servere vand, kaffe, te og lidt snacks. Kvaliteten af disse forfriskninger er ikke helt ligegyldige.

I København er der ekstremt meget kalk i vandet, og derfor kan vandet smage og virke meget hårdt. Det er ikke lækkert at drikke, og opvaskemaskinen kan efterlade kalkmærker på service og glas især.

Det udstråler ikke professionalisme og kvalitet at servere vand i et helt tilkalket glas. Derfor er det en god investering at købe et blødtvandsanlæg, som sikrer blødt og lækkert vand både til at drikke og bruge til rengøring.

Blødtvandsanlæg er også ideelt til tandlægeklinikker og andre klinikformer.


Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*