Der er ingen tvivl om, at streamingtjenesterne er kommet for at blive. I en ny prognose fra PwC anslår de at salget alene i Danmark vil runde 1,5 mia. kroner om blot 3 år.
Det er blevet en milliardforretning for de største aktører på markedet og i 2015 rundede abonnementsindtægterne 1 mia. kroner.
Leif Ulbæk Jensen der er partner i PwC, fortæller at der er en generel tendens til, at folk vælger de store tv-pakker fra og i stedet vælger de lidt mindre samt et supplement som Netflix eller HBO.
Siden streamingtjenesterne er dukket op på danskernes iPads og tv, er der sket en massiv stigning i streamingsalget. På blot 3 år fra henholdsvis år 2013-2015 er salget tredoblet fra 371 mio kr. til hele 1,2 mia. kr., hvoraf omsætningen ifølge PwC forsat vil vokse, men i en lavere hastighed, da tiden, hvor nyhedsværdien var høj, er forbi.
Selvom der er en stor interesse for streamingtjenesterne og fortsat vil være det de kommende år vurdere PwC, at interessen for tv-abonnementer først vil dale i år 2019.
Mange ønsker stadig at beholde deres tv-pakke på den korte bane, men over tid vil de traditionelle tv-abonnementer falde, fordi det vil blive mere normalt at se TV on Demand, fortæller Leif Ulbæk Jensen.
Hvad der sker efter år 2019, kan kun tiden vise.
Leave a Reply