Hungry æder sig ind på sine konkurrenter – vil udfordre hele Europa

Det er gået stærk for virksomheden Hungry.dk siden de i 2012 besluttede sig for at tage kampen op imod fastfoodgiganten Justeat og nu planlægger Hungry at udvide sin forretning til resten af Europa.

Hungry spiser sig ind på konkurrenterne i Danmark

Det er gået rigtig stærkt siden virksomheden Hungry.dk i 2012 valgte at tage kampen op imod en af både Danmarks og Europas førende fastfoodportaler ved navn Justeat, der i mange år har haft et naturligt monopol på fastfoodmarkedet herhjemme. Allerede efter mindre end to år, havde Hungry.dk således mere end 1000 danske restauranter i sit sortiment og virksomheden kunne også præsentere sorte tal på bundlinjen, på trods af den hårde konkurrence i markedet.

Hemmeligheden bag virksomhedens hurtige succes var blandt andet at de gjorde det væsentligt billigere for restauranterne at benytte sig af deres portal og derudover har man fra Hungrys side bevidst valgt at satse på at nå ud til sine kunder via de sociale medier:

”For os var det tydeligt, at det danske marked for fastfood og takeaway langt fra mættet, men at en spiller som Justeat sad lidt for trygt i sin saddel. Vi har derfor blandt andet fokuseret på at skabe et brand og en personlig frontfigur som kunderne skal kunne forholde sig til.”, udtaler den administrerende direktør Rune Risom der selv tidligere var ansat ved konkurrenten Justeat.

Blandt andet har Hungry fokuseret meget på CSR eller corporate social responsability ved blandt andet at give sine brugere mulighed for at donere penge til hjemløse efter hver ordre. Disse penge er herefter blevet brugt på, at kunne give pizza og burgere til hjemløse over hele landet hvilket har vist sig at være et særdeles populært initiativ.

Hungry vil ud i resten af Europa

Men selvom det går stødt fremad på det danske marked så er ambitionerne i den Aarhus-baserede virksomhed endnu større. Virksomheden har allerede nu mere end 30 ansatte i udlandet, hvor man allerede er gået ind på både det irske og det hollandske marked. Virksomheden forventer selv at skulle investere et større millionbeløb i Holland i det kommende år. Her er forventninger store for den danske virksomhed, der på sigt gerne vil ud på endnu flere markeder.

”Vi har en god fornemmelse med det hollandske marked, så hvis vi kan trænge igennem der som vi har gjort i Danmark, så er vi allerede kommet rigtigt langt”, tilføjer Rune Risom.

På trods af den store succes så er det dog stadig det britiske, tyske og franske markeder der er de største for fastfood i Europa. Kun tiden vil vise om Hungry vil have appetitten og heldet til at tage en ordentlig bid af disse markeder.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*