3 tips til at booste julesalget fra din webshop

Julesalget er allerede i fuld gang og mange forventer, at det vil blive en rekord-jul for salg af julegaver på nettet.

De sidste mange år har vi set en kurve der kun går op og op. Der bliver solgt mere og mere på nettet, og det ser ikke ud til at stoppe endnu – tværtimod. Sidste år så vi en stigning på 9 procent i juletiden i forhold til året før. Om det bliver en ligeså stor stigning i år, er svært at spå om. Ikke desto mindre findes der forskellige tiltag, som du kan gøre brug af, med henblik på at booste dit jule-salg online.

Brug de sociale medier til at komme ud med dit budskab

De sociale medier er kommet for at blive – det er der vidst ikke nogen tvivl om længere. I de første mange år troede man dog ikke på, at Facebook, Twitter, Instagram og Youtube kunne fungere som salgskanaler. Med alt den data de har om brugerne i dag, er disse dog perfekte kanaler til at ramme en specifik målgruppe.

En kendt virksomhed som er super god med de sociale medier er Spilnu.dk A/S, de fleste danskere kender fra TV reklamerne. Men Spilnu er ikke kun god på TV, de er også rigtig dygtige på Facebook, hvor de har mange tusinde følgere. Selvom virksomheden ikke er en webshop, så kan rigtig mange webshops få inspiration fra dem.

Det ses ofte, at diverse webshops laver en slags julekalender, hvor de henover julen har produkter, som de viser frem og demonstrerer hver dag via sociale medier. Dette giver flere øjne på deres produkter, og dermed en masse ekstra salg i deres butik. Der er mange måder at bruge de sociale medier på, så brug dem effektivt og lig en god strategi for, hvordan du vil bruge disse i julen.

Gør fuldt brug af Google Shopping

Noget andet der kan gøre en stor forskel for din webshop er PPC kanalen hvilket består af såvel displayannoncer som adwords annoncer og ikke mindst Google Shopping. Her er det særligt Google shopping mange kan hente ekstra gevinster fra. Google shopping ses når man søger på et specifikt eller et uspecifikt produkt for eksempel en sort sko. Herefter kommer en række produkter til syne i højre side af skærmen. Disse annoncer er rigtig gode da de gør en søgning mere konkret og hvis man leder efter et specifikt produkt finder man dem oftest på denne måde og derfor giver Google Shopping et rigtigt godt afkast. Hvis du vil vide mere om hvordan du kan bruge dette kan du finde en super god guide om Google Shopping her.

Brug nyhedsbreve til at ramme eksisterende kunder

Hvis du gennem de senere år har gjort meget for at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så kan du nu stå med en yderst værdifuld liste af mennesker, som er klar til at handle i lige netop din butik.

Brug dine nyhedsbreve så optimalt som muligt ved at sørge for at lave forskellige nyhedsbreve, der rammer forskellige segmenter og målgrupper, det giver en langt højere konvertering, og den ekstra tid det tager at lave kan være givet rigtig fornuftigt ud. I det hele taget er nyhedsbreve super effektivt, da du har en gylden mulighed for at markedsføre dig selv og ramme din målgruppe på det helt rette tidspunkt, med det helt rette tilbud.

Køb annoncer og få mere trafik til din shop

Uanset om din webshop har meget eller lidt trafik organisk fra sociale medier og Google, så kan man altid bruge mere i en tid som julen, hvor dankortet sidder løst på forbrugeren.

Du kan købe annoncer på Facebook og Google, men du kan også lave små videoreklamer, som kan ramme din målgruppe på Youtube, og på den måde konstant være synlig og tilstede for din målgruppe. Dermed bliver chancen for at de vælger at handle hos dig markant forbedret i takt med hvor synlig du er.

Som du kan se, så er der altså rigtig mange gode muligheder for at få et godt julesalg, og sælge så meget overhovedet muligt. Hvis du ikke selv har styr på årets julegaver, så kan du finde ideer på denne side med både gaveideer til ham og gaveideer til hende.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*