Mange webshopejere føler sig splittet, når det kommer til beslutningen om, hvorvidt de bør blive få e-mærket på deres webshop. Der er både fordele og ulemper ved e-mærket, hvilket vi vil undersøge nærmere nu, så du bedre kan beslutte, om e-mærket passer til din webshop.
Hvad er e-mærket?
E-mærket er en dansk webshops certificering, der er skabet af blandet andet Forbrugerrådet Tænk og FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel). Der er tale om en nonprofitorganisation, som blev skabt tilbage i år 2000 og siden dengang er organisationen vokset støt, hvilket betyder, at de i dag her 2200 webshops som medlemmer.
Målet med mærket er at sikre, at danskerne kan handle trygt online. Derfor skal alle webshops, som har e-mærket leve op til visse krav.
Fordele og ulemper
Vi starter med det negative. Den primære ulempe ved e-mærket er, at det koster penge. Prisen for at modtage e-mærket, varierer alt efter din webshops størrelse, og hvor mange ansatte du har. Ud over dette er der ikke nogen nævneværdige ulemper.
Fordelene ved e-mærket er i høj grad forskellige fra webshop til webshop. Mange oplever dog, at e-mærket kan være en tryghedsskaber, der kan motivere flere til at gennemføre købet. Derudover støtter du også op omkring et godt tiltag, der skal hjælpe danskerne mere til at handle på webshops.
Hvorvidt e-mærket er rigtigt for din webshop, er en smagssag, som du skal afgøre. Hvis du vil have mere trygge kunder, kan det dog være en god idé. E-mærket er kommet for at blive, og det er ikke tilfældigt, at de stadig vokser støt i medlemsantal. Mange danskere bliver snydt online, og det er dit ansvar at overbevise dem om, at de ikke bliver snydt, når de handler hos dig.
Leave a Reply