

Rigtig mange danskere går med en indre iværksætter i maven, men kun ganske få vælger rent faktisk at reagere på det. Det er en stor skam, for Danmark har brug for iværksættere og tiden er lige nu til at starte sit eget – især på nettet, hvor antallet af nye webshops er stigendende. Så hvis du går med tanker om at starte din egen webshop, så kommer der her en kort guide til hvordan du kan trænge ind på et svært marked med mange konkurrenter.
1: Få det tekniske i orden: få fat i en ordentlig server til din hjemmeside
Det første som man skal gøre når man skal starte en hjemmeside er at sørge for at man har en server som kan trække en masse trafik, for uden trafik får du næppe succes og uden en god server bliver din hjemmeside både langsom og dermed dårlig for dine brugere. Der kan være store fordele ved at vælge den helt rigtige server af både tekniske og økonomiske årsager, da priserne kan variere meget. Du kan få et godt overblik over de bedste servere til de bedste priser hos Hostingguiden.dk Din server vil både være din hjemmesides hjerte og hjerne, så tag endelig ikke nogen forhastede beslutninger.
2: Find en niche indenfor din branche
Efter du har fået en hjemmeside der kan trække en masse trafik er det tid til at finde ud af, hvilken branche du genre vil ind for. Uanset hvad du vælger her, det kunne for eksempel være tøj- og sko branchen, så er den bedste taktik at satse på en niche. Det vil sige hvis du ved du gerne vil sælge tøj så er det en god ide måske kun at fokusere på en kategori af tøj eller sko. De store udenlandske hjemmesider sidder tungt på det danske marked, så som selvstændig erhvervsdrivende er det svært at tage kampen op imod etablerede spillere som eksempelvis H&M og Zalando.
Til gengæld er der hele tiden plads til nye nicher og specialiserede webshops. Fordelen ved denne taktik er også, at det bliver lettere at designe din onlinemarketing strategi bagefter, som skal sørge for at du får en masse visninger. En måde at skille sig ud fra mængden her er blandt andet ved at have et klart og tydeligt domænenavn som det er tilfældet med billig-protein.dk. På den måde husker brugerne lettere din side, når de først har besøgt den.
3: Skab en fortælling om din hjemmeside
En tredje måde man kan skille sig ud i mængden af hjemmesider er ved at fortælle en historie om sin hjemmeside. I dag viser flere undersøgelser at brugere har en større chance for at vende tilbage til en hjemmeside, der havde gjort noget ud af at fortælle hvad formålet med siden var og hvem menneskerne bag den var. Dette er et område som man kan skille sig markant ud fra de store konkurrenter som igen kunne være H&M og Zalando da disse store multinationale selskaber ikke kan fortælle en personlig historie på samme måde som dig. Vi ved alle at H&M og Zalando ’is all about big business’. Husk derfor at gøre noget ud af din storytelling og opret en hel side der hedder ‘Om os’ eller noget lignende. Det betaler sig!
Leave a Reply