Lego ophører med at annoncere i britisk avis

Efter en viral kampagne florerede på de sociale medier, har Lego valgt at stoppe med at reklamere i den britiske avis Daily Mail. ”Stop runding hate” er en kampagne, som søger at få firmaer til at holder op med at give penge til medier, som promovere i et angiveligt hadefuldt budskab. En familiefar skrev et åbentbrev til ledelsen i Lego, og appellerede til deres bedste side. Ifølge faren er The Daily Mail med til at skabe et billede af indvandrere og indvandring som det største onde i den moderne verden, og altså derfor også skaber et umenneskeligt billede af folk som kommer til landet. Brevet blev delt utallige gange på de sociale medier, og det gik heller ikke Lego selv forbi. Den danske legetøjsproducent bekræfter at de har stoppet deres annoncer i den kontroversielle avis, og de har ingen planer om fremtidig reklame med mediet.

 

Lego har oplevet enorm opdrift de seneste år

Det er ikke ukontroversielt at tage en sådan beslutning, da den uomstrideligt er politisk. Men noget kunne tyde på at Lego gør noget rigtigt. Ihvertfald er Lego vurderet som nummer 67 over verdens mest værdifulde brands. Værdien er steget med 25% siden sidste år, og producenten har selv meddelt at de har knap har kapacitet til den store og voksende efterspørgsel. For år tilbage gik det mindre godt for klodsgiganten, men en række produkter skabt sammen med de største filmselskaber, var med til at føre dette flagskib i dansk erhverv tilbage på rette kurs.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*