

Hvis du går med drømmen om at starte en webshop, kan det for mange være svært at komme i gang, da der kan være mange uvisse variable. Det kan da også være du allerede har startet en virksomhed, og søger nogle tips og tricks til at komme bedre i gang. Det er nemlig langt nemmere at have styr på sin online tilstedeværelse end du måske går og tror.
Stå stærkt, og hav styr på økonomien
Det sker for mange at de kommer på en genial idé til en forretning, men at vedkommende ikke er den skarpeste når det kommer til økonomien. Det sker for langt de fleste, så der er selvfølgelig udviklet programmer der kan hjælpe dig med at økonomien spiller helt optimalt. Sådanne systemer kaldes nemlig ERP-systemer, som står for Enterprise Ressource Planning. Et ERP-system hjælper dig til at lave regnskaber, holde styr på økonomien, budgetter og forsyningskæden i netop din virksomhed, og du vil både få mulighed for at gøre det fra PC, mobil og tablet. F.eks. er Dynamics NAV et af disse programmer som er tilpasset til små og mellemstore virksomheder, så om end du er nystartet eller etableret kan du finde en løsning der kan hjælpe dig med at holde styr på økonomien.
Har du styr på alt det kunderne bringer?
Dine kunder er noget af det vigtigste i din virksomhed, uden kunder er der ingen virksomhed. Kunder bringer dog meget mere med sig end penge, når de handler i din webshop, de bringer data om deres købsadfærd. Data du kan benytte til sørge for at de vender tilbage til din virksomhed. Det kan være svært at holde styr på alt den data som kunderne bringer hvis du ikke har det rigtige værktøj og det kan være endnu sværere at bruge det i dets fulde potentiale. Det er vigtigt tidligt i processen at anskaffe sig et CRM-system, Customer Relationship Management. Et sådanne system gør det muligt for at holde styr på alt den data du modtager, som du så kan bruge til at eksponerer dine kunder fra flere kanaler, så du kan sikre at de kommer tilbage til din virksomhed en anden, når de står og mangler dit produkt. Du kan bruge den indsamlede data til at udsende personaliseret indhold bl.a. tilbud på det rette tidspunkt, så kunden køber noget i stedet for at forsætte søgningen.
Det er utroligt vigtigt at have styr på både CRM og ERP, når det kommer til at være succesfuld på internettet, men det kan for langt de fleste lyde uoverskueligt at skulle implementere så store programmer disse. Hos abakion.dk har de specialiseret sig i at hjælpe dig med netop at sætte sådanne systemer op i løbet af kort tid.
Leave a Reply