Her i 2018 har der været mange ændringer inde for SEO. I august måned, har Google offentliggjort en ny algoritme ved navn Google Penguin. Denne algoritme har gjort det endnu sværere at rangere godt på Google. Læs med og bliv klogere på, hvordan du kan optimere dit site her i 2018.
Gør dit site brugervenligt
At gøre et site brugervenligt, er ikke så svært som det lyder. Du skal blot have styr på, hvilken rejse, du ønsker, at dine kunder skal tage på. Med kunderejse menes det, turen fra kunder hopper ind på dit site, til kunden har købt dit produkt eller ydelse.
Hjemmesider, hvor du sælger produkter, skal have landingssider, for alle produkterne. Det nytter ikke noget blot at have en enkel landingsside for dine produkter. Grunden til dette er at google ikke har mulighed for at læse dit site grundigt Har du simple landingssider med godt fyldestgørende indhold, vil google have nemmere ved at identificere, hvad din hjemmeside går ud på.
På grund af den seneste algoritme, skal du være meget opmærksom på dit indhold. Her er det ikke godt nok med kvantitet. Indholdet skal også være kvalitet. Google er nemlig begyndt på, samlet set at vurdere en hjemmeside ud fra dens helhed.
På dem måde, vil du også gøre dit site mere brugervenligt. Jo lettere dit indhold er at læse og forstå, jo længere vil din besøgende blive på dit site. Dette kaldes bounce-rate og det er også en gældende faktor når man skal rangere højt på google.
Kender du i forvejen lidt til SEO, bør du se denne video, der omhandler Avanceret SEO-teknikker for 2018. Den er meget brugbar til dig, som ønsker at have succes med dit website og brugervenlighed. Husk at dette er gratis viden, så det gælder bare om at suge til dig.
Vær bedre end dine konkurrenter
Det er en gældende faktor at være bedre end dine konkurrenter. Er du ikke det, vil du have svært ved at rangere højere på google. Det kan være en rigtig god idé at forsøge at finde ud af, hvad din konkurrenter gør. Har dine konkurrenter kommentarfelter til deres kunder, skal du også have det. Har dine konkurrenter for eksempel 2.000 ord på, hver af deres landingssider, skal du have 3.000 ord.
Du skal tænke på hele tiden at overgå dine konkurrenter. Det er nemlig en stor konkurrence, hvor det kun er de bedste, som får en del af kagen.
Til gengæld, skal du være opmærksom på, at du ikke må kopiere direkte fra andre sider, da google finder alle former for plagiat. Ønsker du at finde ud af, hvordan man kan tage indhold fra andre sider uden straf, kan du læse mere om begrebet Canonical Tag.
Det er meget vigtigt, at du løbende holder øjer med dine konkurrenter, da disse også kan være gode til hjemmesideoptimering.
Med disse gode råd, kan du meget nemt komme til at få succes med din hjemmeside. Du skal hele tiden sørge for at optimere din hjemmeside, så du kan være k9onkurrencedygtig. Herfra, kan det være smart at få nogen til at linke til din hjemmeside, som man også kalder linkbuilding.
Det er en meget effektiv måde at komme højere op på google på. Disse links, skal selvfølgelig være relevante til dit website. Det nytter ikke noget at have link fra en hjemmeside, som ikke har noget med dit site at gøre. Dette kan faktisk virke modsat, og dermed blive straffet af google.
Du har også mulighed for at læse endnu mere om SEO på begge ovenstående links. Det kan du finde alt, hvad du bør vide, inden for disse emner der.
Leave a Reply