Det kræver hårdt arbejde og disciplin af få succes med ens webshop. Der skal dog oftest også finansiering til. I denne artikel vil udgangspunktet være i finansieringsmuligheden crowdfunding, som de seneste par år, har hjulpet flere succesfulde virksomheder i gang.
Samtidig er det en forholdsvis nem måde, at komme ud til mange potentielle kunder på og vise dem dit produkt, som du har i sinde at lancere. Ofte kræver det ikke ret mange redskaber, mens du stadig kan få rejst en god investering, således at du kan få fuldendt din drøm om at starte din webshop.
Crowdfunding
Ved crowdfunding får du hjælp via dit netværk og på denne måde, får du rejst penge til din nye webshop. I stedet for at gå ned i din bank og låne penge, vil du i stedet præsentere hele din idé og koncept på en crowdfunding platform, hvorfra dit netværk, venner og andre interesserede herefter kan investere penge i din webshop eller gode idé.
Du tager med andre ord sagen i egen hånd og gør dit for, at du kan få finansieret din kommende webshop eller produkter. En super smart måde i dag at få finansieret sine produkter og en mulighed som flere og flere benytter sig af.
En af de største crowdfunding platforme er Kickstarter.com, som også flere andre danskere har haft stort succes med.
Et navn som Soundboks burde ringe en alarm eller to i dit hoved, hvis du har fulgt bare lidt med i nyhederne eller selv interesserer dig for andre danske start-ups. De har formået at rejse mere end 780.000 $ på deres kampagne på crowdfunding platformen Kickstarter.com.
Der kan altså være tale om store og betydningsfulde beløb, hvis du formår at fange det helt rigtige publikum med dit produkt eller din idé.
En mindre attraktiv mulighed er at benytte et forbrugslån som opstartskapitel. Vær dog her opmærksom på de ofte høje renter, der følger med – se kilde her.
Lav en god kampagne
For at du kan opnå succes med crowdfunding uanset hvilken platform du bruger, er det uhørt vigtigt, at du får lavet en professionel og gennemarbejdet kampagne, der enten viser din idé eller dit produkt.
Det er med denne kampagne, at du skal formå, at fange læserens interesse og få læseren til at give sit bidrag til din idé eller produkt, så det fremadrettet kan komme i produktion. Ved at du får lavet en god og præsentabel kampagne, vil du have meget nemmere med at skaffe finansiering, da du vil fremstå mere troværdig og professionel.
Alle donationer og bidrag hjælper en til at få indsamlet det samlet beløb, som skal bruges til ens idé eller produkt.
Leave a Reply