Gør din webshop klar til julehandelen

December er en af de travleste måneder i løbet af året – hvis ikke den travleste af alle. Hvis du har en webshop, er det en fordel hvis du sørger for at din hjemmeside er klar til den kommende julehandel, så du får del i det store salg, der kommer i december. Her kommer vi med 3 tips til at gøre din webshop klar til julehandelen.

Sørg for at have en hurtig hjemmeside

Først og fremmest er det vigtigt, at du har en hurtig hjemmeside. Der er ingen, der gider at vente på at en langsom hjemmeside loader, når du hurtigere kan gå ind på en anden side, og købe den samme vare. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er hurtig, så du ikke mister kunder på det.

Det kan være svært at optimere hastigheden selv, da det kræver kendskab til webservere og programkoder. Men du kan overveje at få hjælp udefra til at fikse din hjemmeside, hvis den ikke kører optimalt lige nu – det kan uden tvivl betale sig.

Hav hurtig levering

En ting der godt kan gøre forskellen på om en kunde vælger en webshop frem for en anden, er hvis den ene webshop lover hurtig levering eller tilbyder gratis fragt. Se evt Scandinavianlux, som klare sig utrolig godt på deres leveringsmetoder.

Du kan derfor vinde kunder på, hvis du sørger for at love hurtig levering. Du skal selvfølgelig kun love hurtig levering, hvis du kan leve op til det. Hvis du bruger et fragtfirma, som Postnord eller GLS, skal du sørge for at have en klar aftale med dem om, hvor hurtigt varerne bliver leveret, så du kan love kunderne, at de får deres julevarer hurtigt.

Samtidig er det vigtigt, at du har styr på leveringsdage, når vi kommer tæt på juleaften, så du tydelige kan fortælle kunderne, hvornår de senest skal bestille, for at have deres gaver klar juleaften.

Hav tydelige UPS’er

USP’er Unique Selling Propositions eller på dansk: unikke fordele. Når der skal shoppes julehandel er det en god idé at fremhæve alle dine UPS’er, så kunderne kan se hvorfor de skal handle i netop din webshop frem for alle de andre butikker der er at finde på nettet.

Dine USP’er kan fx være hurtig levering eller fri fragt. Op til jul er USP’er som gratis indpakning, bytteret, og mulighed for at returnere i butikker gode at have, da kunderne så kan se fordelen ved at købe julegaverne på din webbutik.

Et eksempel på en hjemmeside, med gode USP’er er fx damask.dk, der blandt andet tilbyder bytteret i butikkerne, og levering på 1-2 dage som er en perfekte USP’er op til jul.

Med disse 3 tips, er der en god chance for at du optimere dit julesalg, samtidig er det gode råd, som du altid kan bruge til at sørge for at så mange som muligt handler på din webshop.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*