Gå online og hold fast på dine kunder

Den digitale verden indbyder til interaktion med dine kunder, og det er nem og god måde at holde kontakten med dine kunder ved lige. Der er dog også en række andre fordele ved at være til stede digitalt, som du kan læse mere om her.

Nå ud til en større målgruppe

Samfundet i dag er præget af stress og travlhed, og stadigt flere anvender digitale løsninger til at få hverdagen til at hænge sammen. For eksempelvis køber flere og flere ind over nettet, køber gaver over nettet og anvender generelt internettet, før de fysiske butikker tages i brug. Ved at være til stede digitalt gør du det altså bekvemt for dine kunder og potentielle kunder at vælge dit produkt eller service frem for dine konkurrenters. Ved at være til stede online når du også ud til en større målgruppe, og du får mulighed for at vækste og skabe profit.

Få trofaste kunder

For dine eksisterende kunder gør du det også nemt at kontakte dig digitalt, af den ene eller anden årsag. En travl hverdag gør, at mange ikke har tid til at foretage et telefonopkald inden for den almene arbejdstid, og er derfor afhængige af, at de kan kontakte dig, når og hvor det passer dem. Ved at være til stede online åbner op for denne mulighed, hvilket kan resultere i mere trofaste kunder. Oplever de din virksomhed som besværlig at komme i kontakt med, er det nemt at gå videre til den næste, og du mister i værste fald dine kunder, da konkurrenterne er nemmere at komme i kontakt med.

Den digitale løsning

Første trin er at sørge for at have en hjemmeside. Er du ikke meget for kodning og opsætning af hjemmesider selv, kan du vælge en hosting-løsning. Hosting går kort sagt ud på, at andre sørger for det tekniske, mens du blot skal sørge for indholdet på din hjemmeside. Vil du læse mere om hosting så klik her. Andet trin er at være til stede, hvor dine kunder er. Via diverse kundeanalyser kan du finde frem til hvilke platforme, du skal være til stede på for at være der, hvor dine kunder er.

 

Plej dine medarbejdere

En anden målgruppe, du kan pleje og interagere med digitalt, er dine medarbejdere. Dine medarbejdere er, ligesom kunder, alfa omega for at din virksomhed kan køre rundt og fungere. Dine medarbejdere skal føle sig værdsat, og de skal høres, hvis du vil have medarbejdere, der er motiverede og tilfredse med at arbejde for dig. Her kan digitale løsninger være oplagte at implementere. Ved at vælge digitale løsninger gør du det nemt og bekvemt at interagere med dine medarbejdere, og du gør det nemt for dem at henvende sig til ledelsen. At have et digitalt rum hvor medarbejderne kan interagere med hinanden, og aftale julefrokoster og hjælpe hinanden med råd til udfordrende arbejdsopgaver, kan være med til at styrke fællesskabet. At have et fællesskab giver både motiverede og tilfredse medarbejdere og er derfor ikke noget, der bør nedprioriteres.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*