Få bedre performance i din webshop

Nethandlen boomer og hver dag kommer der nye aktører på markedet. Derfor bliver det hele tiden sværere og sværere at differentiere sig fra konkurrenterne.

Af denne årsag gælder det om, at få det maksimale ud af alle elementer i webshoppen, da du ellers vil blive overhalet indenom af dine konkurrenter. Derfor får du her tre gode råd til, hvordan du skaber de bedste omstændigheder for dig og din webshops performance.

 

 

Giv det gode førstehåndsindtryk

Som webshopejer kan det virke uoverskueligt og spild af penge at lave om på sin webshop, som måske allerede fungerer okay. Men her begår mange en fejl.

For når den potentielle kunde skal ud og købe et produkt, så vil der i de fleste tilfælde være mange udbydere af det samme produkt. Og hvem vælger kunden så at købe af? Selvfølgelig hjemmesiden med den hurtigste pagespeed og det mest overskuelige og intuitive design.

Dette skal selvfølgelig tages med et gran salt, da webdesign naturligvis ikke er alt. Det handler med andre ord om at finde den hårfine grænse, hvor du har en problemfri webshop med en hurtig pagespeed og et overskueligt design.

 

 

Vær tilstede hvor dine kunder er

Som webshopejer bliver online marketing hver dag vigtigere og vigtigere. Alle dine konkurrenter er her, og derfor bør du også være her.

Find derfor ud af, hvor ”let” du er at finde på Google, om du eventuelt kunne drage nytte af at vise dine produkter til din kernemålgruppe på sociale medier eller om dit nyhedsbrev er helt skarpt.

Dette er selvfølgelig delementer af en længere historie. Det centrale er dog, at du bør undersøge din nuværende indsats for hvad gælder online marketing og eventuelt opsøge et bureau eller en person i dit netværk, så du er sikker på at du bruger dit marketingbudget på den mest optimale måde.

 

 

Få styr dine salg og udvikling

Selvom der er mange moderne måder, hvorpå du kan optimere din webshops performance, så kommer du aldrig uden om rugbrødsarbejdet med historisk performance. Som man siger, lærer man af sin erfaring, og det gælder i særdeleshed også når det kommer til nethandel.

Som webshopejer har du uanede muligheder for at indsamle data om dine salg, din målgruppe og generelle tendenser. Men det er ikke indsamlingen af data der skaber succes, men derimod bearbejdelsen af den indsamlede data.

Her kan fremgangsmåden være meget forskellige, men med den rette erfaring i Excel eller et Excel kursus er du allerede længder foran mange af dine konkurrenter. I Excel eller lignende programmer bliver du nemlig i stand hurtigt, effektivt og med lav risiko for fejl at bearbejde din data på en hensigtsmæssig måde. Således vil du efterhånden få større indsigt i, hvornår efterspørgslen på dine produkter størst, hvem der er din kernemålgruppe og hvilke produkter der sælger bedst. Og derudover vil du også skabe langt bedre grundlag for at lægge dit budget til blandt andet markedsføringen af dine forskellige produkter.

 

Som webshopejer er der selvfølgelig mange andre ting, som du skal være opmærksom på for at skabe den bedst mulige performance. Men ovenstående er helt afgjort punkter, som skal være på plads hos enhver webshop.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*