De fleste e-handler har nok den udfordring, at de gerne vil have flere kunder. Det er jo sådan man tjener penge og hvis ikke der er nogen, som køber det man har, så kommer det altså ikke til at løbe rundt. Så simpelt er det. Derfor er den evige udfordring, at man skal sørge for at få en stabil trafik af kunder, så man kan tjene nogle penge og betale sine regninger.
Der er dog mange måder at gøre dette på og man tænker altid unikke måder frem, men en af dem, som faktisk sjældent bliver brugt, men som er enormt effektive er noget så simpelt som velgørenhed. Hvordan gør man det, tænker du så. Jo, det er faktisk ret simpelt.
Velgørenhed giver folk lyst til at købe
Når man skal implementere velgørenhed i sin webshop, så er der en løsning, som fuldstændig trumfer alle andre. Det er nemlig den, at hver gang man gør et køb eller bestiller noget på webshoppen, så giver du noget til en velgørende organisation. Det kan være et bestemt beløb eller en bestemt ting, som man på den måde kan give. Man får altså både købt den ting, som man gerne vil have og man kan samtidig have det godt med sig selv, fordi man har hjulpet verden – så bliver det ikke meget bedre!
Hvad skal man støtte?
Set fra et salgsperspektiv, så gør det en forskel hvad det er man støtter. Det er nemlig ikke lige meget om det er det ene eller det andet. Det skal nemlig være noget konkret, så man virkelig kan tage og føle på, at man har hjulet. 10 kr. til en tilfældig organisation er ikke nok. Det skal f.eks. være, at for hvert køb bliver der plantet et træ i en jungle eller lignende.
Leave a Reply