On-page SEO guide til 2020

Der er mange ting at tage fat i, når det kommer til on-page SEO. Mulighederne er mange og der er ofte delte meninger om, hvad der bedst kan betale sig, alt efter hvilken SEO-skole man er fra. Når det kommer til gode råd indenfor dette emne, er det muligt at fylde en hel roman. Nedenfor finder du nogle praktiske tips din virksomhed bør have i tankerne , når de arbejder med SEO i 2020.

Strukturer indholdet på din hjemmeside

En af de tiltag man på sin hjemmeside kan foretage sig for at have et bedre udgangspunkt for gode placeringer i søgeresultaterne, er at have struktureret indhold. Ejer man fx en servicevirksomhed er det vigtigt, at al information om denne virksomhed ikke er til at finde på én side. I dette tilfælde vil det mest optimale kunne være at opdele indholdet i de forskellige ydelser eller kompetencer, som virksomheden tilbyder, og oprette undersider til hver af disse.

På denne måde har man én underside pr. søgeord, hvilket er meget positivt, når det kommer til SEO. Dette medfører nemlig, at man kan vise søgeresultater, som er så relevante som muligt i forhold til den pågældende søgning. Det kan Google godt lide og derfor belønner de det med bedre placeringer, end hvis man havde mange informationer og dermed søgeord samlet på én side. En praktisk ting du kan implementere på din hjemmeside, er breacrumbs, som både viser søgemaskinerne og brugerne, hvordan siderne på tværs af et website hænger sammen. I kan se et eksempel på dette hos Pedalatleten.dk

Undgå duplikeret indhold

Når man opdeler sit indhold, er det meget vigtigt at have i mente, at man ikke har det samme indhold på flere af siderne. Ligesom man kender det fra skoletiden, bliver der kørt plagiatkontrol mellem de forskellige sider, som en hjemmeside har. I stedet for skolelæreren er det i dette tilfælde Google, der laver denne plagiatkontrol og de er ikke bange for at straffe en for det, hvis det bliver aktuelt.

Hvis man har en webshop med mange forskellige undersider, hvoraf mange af dem er forskellige sider af samme slags produkter, kan man dog benytte sig at canonical tags. Dette er det samme som at fortælle Google, at de ikke skal indeksere nogle sider, fordi indholdet er det samme.

Undgå langsom loadingtid

En ting som især forårsager en høj bounce rate på en hjemmeside, er hvis hjemmesiden loader for langsomt. Brugere online kan hurtigt blive utålmodige og derfor forlade hjemmesiden, hvis de skal vente for lang tid, hvilket er til fordel for ens konkurrenter. Derfor kan det være rigtig godt givet ud, hvis man hastighedsoptimerer sin hjemmeside.

For yderligere at undgå at den potentielle køber mister tålmodigheden, er det vigtigt, som webshop, ikke at skulle igennem for mange undersider for at kunne foretage et køb. Giver man en kunde for lang tid til at tænke over sin købsbeslutning, ender det i mange tilfælde ikke positivt set fra webshopejerens side.

Har du en hjemmeside, så tøv ikke med at implementere ovenstående. Det vil give dig langt bedre brugeroplevelser og derfor et godt udgangspunkt til at få gode placeringer på Google. Bid mærke i ordet ”udgangspunkt”, eftersom det naturligvis kræver en hel del andet arbejde at sikre gode placeringer i Googles søgeresultater. Har du ikke selv overskud til at lave disse SEO tips, kan du finde et seo bureau i nærheden dig, som helt sikkert kan hjælpe dig videre.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*