3 grunde til at din virksomhed skal være online i 2019

Selvom det er sjældnere og sjældnere at vi hører det nu til dags, sker det desværre stadig jævnligt at folk spørger mig: ”hvorfor skal min fysiske butik være til stede online?”. Det er der heldigvis nogle rimelig klare svar på.

For det første er det altid en god idé at være til stede der, hvor dine kunder er. I 2019 er er der over 2,5 mia. mennesker, der har en profil på et socialt medie og endnu flere der søger information på eksempelvis Google. Så hvis din virksomhed ikke er at finde her, vil chancen for at folk kommer til at kende til dig og dit produkt, være væsentligt lavere end, hvis du var en del af onlinelandskabet.

Men, der er flere grunde og her får du de 3 væsentligste grunde til, at alle virksomheder, store som små, burde være online allerede nu.

1.      24/7, 365 tilgængelighed for dine kunder

Mens nogle fast-food restauranter, kiosker og tankstationer kan formå at holde åbent i døgndrift, er det formentlig ikke en holdbar strategi i særligt mange andre brancher. Medmindre vi regner internettet med i ligningen.

En af de største fordele ved at have en hjemmeside og en profil på sociale medier er, at kunder kan læse om dig, interagere med dig og købe hos dig, døgnet rundt. Selv hvis du har en forretning, som ikke sælger ting direkte gennem internettet, kan dine kunder blive klogere på dig og lære dig at kende, lige når det passer dem – så bliver vejen til konverteringer meget kortere.

2.      Langt bedre muligheder for at yde god kundeservice

Internettet giver dig mulighed for at svare på spørgsmål, give salgs-webinarer og løse dine kunders problemer – alt sammen uden det behøver koste en krone. Optag en video, skriv detaljer om dine produkter eller lav en OSS (ofte stillede spørgsmål) sektion én gang. Når du har produceret disse ting første gang, kan du hele tiden lede dine kunder over til disse sider. Så skal du ikke bruge tid og penge på at tale med hver eneste kunder, der har et spørgsmål til dig.

Ved at være online med din virksomhed, kan du sikre dig at dine kunder kan få den information de skal bruge for at konvertere – uden at det koster dig andet en lille engangsinvestering.

3.      Du kan ramme et større marked

Med en fysisk butik er din rækkevidde begrænset til forbipasserende og mund-til-mund, medmindre du har et kæmpe markedsføringsbudget du kan bruge til at reklamere.

Med internettet kan du supereffektivt målrette dine kampagner til netop de mennesker, du ved kunne have interesse i din virksomhed. Samtidig kan du målrette til hele verden, så du rigtig nemt ramme et meget større marked, end hvis du kun annoncerer i Danmark. Så der er uanede potentiale til at skaffe nye kunder, hvis du tager din virksomhed online allerede i dag.

Hvis du tænker i disse baner, vil du lynhurtigt se resultater, og startomkostningerne ved at tage din virksomhed online kan i princippet være 0 kr.

Når du har taget disse råd til dig og bygget din virksomhed op online, er der gode cancer for at du begynder få meget mere travlt. Med sort fiber kan du sikre dig, at din virksomheds internet også kan følge med den øgede efterspørgsel. Så er du sikker på at du altid kan varetage dine onlinekunder med lynhurtig service, så de altid får en god oplevelse med din virksomhed.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*