Så vigtigt er kundeservice

Mange virksomheder tager let på den del af virksomheden, som har kontakt med kunderne. Kundeservice er altafgørende for din virksomhed. Tænk blot på en oplevelse, hvor du har oplevet en dårlig service? Ville du vælge virksomheden igen, eller ville du være en substitut? I denne artikel har vi fokus på kundeservice, og hvorfor det egentlig så vigtigt.

Hvad er god kundeservice?

Der er mange forskellige opfattelser af, hvad god kundeservice er. Nogen mener, at kunder altid skal have ret, hvor andre mener, at kunden kun har ret, hvis det stemmer overens med den givne virksomheds værdier. Desuden er god kundeservice når man rent faktisk lytter til sine kunder og hvad de har at sige. Hvis en kunde mener, at din virksomheds website er dårlig, så er det underordnet om du synes det samme. Du er ikke objektiv, men det er din kunde. Og hvis kunden ikke har købt et af dine produkter på grund af din dårlige website, så skal forbedre den. Dog er det ikke alle kunder, som rent faktisk kontakter virksomheden. Det kan derfor være en god idé at komme kunderne i forkøbet og sende et spørgeskema ud eller lave en meningsmåling på dit website. Sørg derfor at tage kritik til dig, og forbedr din virksomheds forskellige elementer, så der ikke længere er noget kritik fra kunderne. På telerepair.dk kan du opleve en glimrende kundeservice, hvor der altid er medarbejdere til rådighed, hvis kunden har nogen spørgsmål.

Hvorfor er kundeservice vigtig?

Kundeservice er yderst vigtigt i det samfund, som vi lever i i dag. I dag kan man nemt anmelde virksomheder på nettet, og hvis man er i tvivl om for eksempel en restaurant er god, så slår man den lige op på Tripadvisor. Og hvis der dukker et skræmmende højt antal af dårlige oplevelser, så vil man næppe vælge denne restaurant. Omvendt hvis man får en god kundeservice, så er det en gratis vej til god markedsføring. Hvis mennesker er glade for den oplevelse, som de har været ude for, så vil de helt sikkert dele det med nogen. Om det så er til familiefødselsdagen eller på internettet, er lige godt. De kan begge skaffe nye kunder og hvis man konstant søger efter at have den bedste kundeservice, så kan man reducere de markedsføringsomkostninger, som man reelt har. Omvendt kan det være rigtigt dyrt for en virksomhed, hvis de har en dårlig kundeservice. Her kan man især mærke den dårlige kundeservice på tabet af den potentielle indtjening i fremtiden. Desuden tager det lang tid og mange ressourcer til at genskabe et godt image, hvis virksomheden har fået et dårligt ry. Derfor skal man altid investere i god kundeservice, som altid vil være meget gavnligt for din virksomhed.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*