Danske advokater omfavner e-handlen

Danske servicevirksomheder har været langsomme til at tage e-handlen til sig. I 2015 stod salget af fysiske varer for over 80% af den samlede e-handel. Men den danske advokatbranche skiller sig her ud. Branchen har været hurtige til at kaste sig over digitaliseringen, og det gavner allerede forbrugerne.

Servicevirksomhederne har ikke omfavnet e-handlen endnu

Selvom e-commerce er en af de hurtigst voksende industrier herhjemme, så er det langt fra alle der går gavn af den. I dag er det hovedsageligt detailhandlen, der høster de mange fordele ved øget e-handel, imens både B2B og servicevirksomhederne står tilbage med en meget lille del af dem samlede kage. I 2015 var over 80% af alle produkter handlet over nettet nemlig fysiske produkter, selvom langt størstedelen af danskernes forbrug er henvendt imod serviceydelser. Heldigvis er det ikke alle brancher, der har ladet sig skræmme og mange eksperter forventer også, at flere servicevirksomheder vil satse på e-handlen i de kommende år.

Advokatbranchen viser vejen for danske servicevirksomheder

En af de brancher, der har været hurtigst til at tage e-handlen til sig, har været den danske advokatbranche. Allerede for mere end fem år siden – da e-handlen kun befandt sig på et meget tidligt stadige – valgte de første danske advokatkontorer at satse på internettet. Siden da er mange advokatvirksomheder fulgt trop og indtil videre har det betydet at særligt priserne i branchen er blevet mere gennemskuelige, da danskerne ofte søger efter konkrete priser på nettet.

En af de mange danske advokatkontorer der har valgt at satse på e-handlen er Hviid advokater specialiserer sig i blandt andet arbejdsskadeerstatningssager og her er man ikke i tvivl om e-handlens gavnlige effekt:

“Vi kan se, at flere og flere vælger at starte deres søgen efter både informationer inden for bestemte juridiske områder, samt efter priser på nettet, og derfor gælder det om både at kunne give den bedste pris og den bedste information, hvis man vil vinde kundernes gunst, udtaler virksomhedens direktør.”

Gammel branche er blevet støvet af

Den danske advokatbranche var ellers i mange år kendt for at være en relativ lukket branche hvor forhandlingen af priser var langt mere individuelle, end det kan være tilfældet i dag på nettet. Derudover har e-handlen tvunget advokatkontorerne til at åbne sig op og præsentere sig selv bedst muligt. Hos Hviid Advokater understreger man, at man skal være meget mere ’på’ på nettet end det var tilfældet for et par år siden:

”Hvis man vil have succes på nettet, skal man præsentere sig selv så godt som muligt, samt kunne levere klare og præcise svar på de oftest stillede spørgsmål, hvis man vil vinde en kunde. Derudover bliver man nødt til at lægge sine priser på bordet. Vi har ikke den store tålmodighed på nettet da der er masser af alternativer.”

Hvis du selv mangler inspiration til at få susces på nettet kan du besøge Hviid Advokaters hjemmeside her.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*